2009. május 23., szombat

magyar vagy Magyar?

Csak egy költői kérdés.

De most komolyan, amúgy miért nem írjuk mi is legalább a saját nemzetiségünket nagy kezdőbetűvel?

I'm English - mondja az Angol. Nem pedig english.

Én magyar vagyok. Mennyivel jobban hangzana:
Én Magyar vagyok.


Miért félünk annyira a világtól? Miért zárkózunk annyira be? És miért emésztjük egymást? Amikor mindenki más fejlődik körülöttünk, mi miért enyészünk? Annyira sok csodálatos Magyar dolog van Magyarországon, amit még egy külföldi is megirigyelne, és minden Magyarországi (sic!) embernek a büszkeségére és javára válna! Miért nem nyílunk ki és mutatjuk meg a világnak, mennyire Nagyszerűek is tudunk lenni. Mert valóban azok tudunk lenni. Hát nem épp a Magyar nyelv gyönyörűsége a legékesebb példája a nagyszerűségünknek, az összetett nyelvtanával és metaforikus kifejezéseivel? Ez a nagyszerűség a mi többévezredes örökségünk legősibb elődeinktől, a Hunoktól, akik képesek voltak egy isteni sugallattól vezérelve keresztülvándorolni Eurázsián* egy új otthon reményében, amíg álmaik karavánja le nem táborozott a Kárpát-medencében. És egy nap arra ébredtek, hogy ez nem egy újabb állomás: megérkeztek. A Hunok, akik anno még Európa egyik felét uralmuk alatt, a másik felét pedig rettegésben tartották, és akik feladva több évszázados nomád életmódjukat végül beilleszkedtek a keresztény, európai országok közé, letelepedtek, és egy erős, büszke államot alapítottak, ami túlélt tatárt, törököt, németet, oroszt - aminek neve:

Magyarország.



A nagyszerűségünk már az anyanyelvünkbe van kódolva.
Csak nekünk kell felszínre hozni.


*egy ötlet

2 megjegyzés:

  1. És talán az is egy érdekes dolog, gondolva itt az erdélyben élő magyarokra (többekközött), hogy pont akkik távol kerültek ettől a hazától, azokban ébred fel, illetve lakozik az igazi Magyrság tudat. Talán ez is véletlen???? Itt igazán a mai időkben majdnem ciki magyarnak lenni, méginkább magyarnak vallani magad. Több joga van más nemzetiségek gyermekeinek. GYülölöm hogy félnem kell azoktól akik nem is magyarok, de itt több jogaik vannak mint másoknak. A Magyar népet, sztem, a magyarságra nem is nevelik. Nem mutatják meg mi az érték, mi az ami szép, és mitől legyen büszke arra hogy Magyar! És még sorolhatnám...
    Igen is írjuk azt hogy Magyar vagyok!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Röhögni fogsz, de a tegnapi, vagy mikori kommentemben így akartam írni, hogy vannak még a

    Magyarok.

    de nem akartam hogy a torkomnak ugorj...

    na, ezt majd lejátsszuk gmailen vagy telefonon, mert biztos nem érted az utolsó fél mondatot.

    VálaszTörlés